Mengapa Kunyit Hitam MARDI Pilihan Terbaik Untuk Anda

Kunyit hitam mempunyai pelbagai khasiat yang baik untuk tubuh badan manusia. Ini dibuktikan oleh pihak MARDI yang telah menjalankan kajian bersama dengan syarikat Black G Sdn Bhd. Mereka telah mencipta produk yang memberi manafaat kepada orang ramai.

 

Kaempreferia Parviflora nama saintifik bagi kunyit hitam adalah daripada keluarga Zingiberaceae dimana ia adalah tumbuhan yang memberi manafaat kepada kesihatan. Tumbuhan rizhome ini telah digunakan oleh orang dahulu kala sejak zaman berzaman. Banyak kajian dalam perubatan telah menunjukan tumbuhan ini memberi kebaikan untuk pelbagai penyakit antaranya berkaitan kanser, saraf dan otot.

 

Antara kebaikan kunyit hitam:

  1. Antioksidan
  2. Merendahkan kebarangkalian mendapat sakit kepala/tumor, sakit otot, memberi
    kekuatan otot dan menaikkan kadar bekalan darah pada sel-sel otak.
  3. Menstabilkan hormon yang melancarkan perjalanan haid, tetapi keputusan                berbeza bagi setiap individu bergantung pada penerimaan tubuh masing.
  4. Mempunyai ciri-ciri ‘antifungal’,’antiplasmodial’(pencegah malaria dan denggi)        dan ‘antimicrobial’
  5. Mempunyai ‘anti-depressant effect’ dimana mengurangkan risiko kemurungan.
  6. Mencegah keradangan seperti gout, alahan, ulser.
  7. Mencegah alahan
  8. Mencegah gastrik
  9. Mencegah obesiti
  10. Mengelakkan risiko diabetis, merendahkan parah glukos dalam darah
  11. Melancarkan pengaliran darah
  12. Mengurangkan risiko Alzheimer
  13. Menstabilkan bacaan paras gula dalam darah.
  14. Meningkatkan stamina tubuh badan
  15. Membantu masalah keletihan dan meningkatkan tenaga
  16. Melancarkan penghadaman
  17. Mengurangkan kadar lemak.
  18. Memulihkan kadar sensitif terhadap suhu rendah
  19. Menguatkan otot
  20. Merawat resedung
  21. Membantu mengelakkan dan memulihkan sembelit
  22. Menghalang penyakit jantung

 

 

 

Mengapa MARDI menjalankan kajian terhadap Kunyit Hitam?

Kandungan penting bahan bioaktif fitokimia dalam halia hitam iaitu dimethoxyflavone. Kajian menunjukkan biasanya kandungan bioaktif fitokimia dalam kebanyakan herba adalah pada nilai 2. Bioaktif MethoxyFlavone sangat diperlukan oleh tubuh badan kita bagi membantu mengurang serta menghalang terjadinya pelbagai penyakit.. Kandungan Methoxyflavone yang terdapat dalam Kunyit Hitam boleh mencegah atau merawat kanser. Ia berfungsi untuk merencatkan pertumbuhan sel kanser terutama sel kanser payudara. Namun begitu, dalam halia hitam kandungan bioaktif fitokimia ini adalah sehingga 5-7, iaitu satu nilai yang sangat tinggi. Sebab itulah kunyit hitam ini sangat hebat kesannya.

 

Kualiti Terjamin

Produk Black G adalah produk yang berkualiti tinggi dan hasil R&D yang teliti.

Black G Sdn Bhd dan MARDI telah memeterai perjanjian bagi menjalankan R&D dan penghasilan produk berasaskan kunyit hitam yang berkualiti tinggi dan selamat kepada pengguna tanpa kesan sampingan dan selamat dimakan.

 

Hasil Kajian MARDI Mendapat Pengiktiranfan Antarabangsa dan Memenangi Banyak Anugerah

Teknik penanaman tisu kultur oleh MARDI ini telah memenangi pelbagai anugerah dan pengiktiran tempatan mahu pun antarabangsa.

Ini menunjukkan hasil kajian ini mempunyai nilai piawaian yang sangat tinggi dan mampu menghasilkan produk kunyit hitam yang berkualiti tinggi.

Antara senarai anugerah dan pengiktirafan penanaman tisu kultur kunyit hitam oleh MARDI.

 

 

Kandungan Pati Kunyit Hitam Yang Tinggi Dalam Black G

Proses untuk mendapatkan pati kunyit hitam ini  ia memerlukan nisbah 1:10 iaitu dari herba kunyit hitam seberat 10 Kg  hanya menjadi 1Kg sahaja pati kunyit hitam. Ia adalah untuk memastikan bahan aktif dalamnya kekal. Dalam kata lain yang mudah, jika makan 1 biji, seolah-olah macam makan 10 biji.

 

UNTUK DAPATKAN PRODUK KUNYIT HITAM BLACK G SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH

ATAU HUBUNGI 01156312373 UNTUK ORDER PRODUK BLACK G!!

20 Comments

  1. HAMIDIsP

    Jika Kapsul Mardi yang disebut ini adalah kaempferia parviflora, ia bukannya Kunyit hitam tetapi Halia hitam.

    Kunyit hitam nama saintifiknya adalah Curcuma Caesia.

    Reply
    • Mardi Black G

      Ya dalam Bahasa Inggeris di panggil Blacl Ginger. Di Malaysia lebih dikenali sebagai Kunyit Hitam. Jika di terjemah dari bahasa inggeris jadilah Halia Hitam.

      Reply
  2. Mus

    KUNYIT HITAM DAN HALIA HITAM 2 POKOK YG BERBEZA KAN.

    Reply
    • Mardi Black G

      Pokok yang sama. Dalam bahasa inggeris di panggil sebagai Black Ginger kalau di terjemah ke dalam bahasa melayu jadi halia hitam, tapi di Malaysia lebih dikenali sebagai kunyit hitam

      Reply
      • nd

        kenapa sama??
        bukan ka kunyit famili curcuma
        halia kaempferia ka?

        Reply
        • Mardi Black G

          Ya betul tu,saya dah betulkan

          Reply
  3. Denny Morty

    Boleh normalkan tekanan darah ke?

    Reply
    • Mardi Black G

      Ya boleh

      Reply
      • Lorisah

        Boleh digunakan untuk pesakit yg mempunyai masalah buah pinggang Dan Kencig manis Tak. Serta darah tinggi.

        Reply
        • Mardi Black G

          Boleh

          Reply
  4. MOHD ridzuwan

    Assalammualaikum… produk black G. blh ke megubati anti kancer… seperti penyakit berkaitsn saraf, iatu ketumbuan{tumor). Klu minum saja sebagai makanan kesihatan apa blh ke…..

    Reply
    • Mardi Black G

      Kunyit hitam boleh membantu melawan kanser dengan berkesan disebabkan tinggi dengan antioxidant. Untuk penyakit berkaitan dengan saraf dan jugak ketumbuhan juga sesuai. Ya boleh boleh dicampur dalam air kosong.

      Reply
  5. Mohd Faizal Abdul Wahab

    Balck G dari Mardi menggunakan kunyit hitam dari mana ye?Thailand,Vietnam,Indonesia,India?

    Reply
    • Mardi Black G

      Kunyit hitam Black G kajian MARDI diambil dari pembekal yang telah diluluskan oleh MARDI dan melepasi proses ujian kualiti oleh MARDI.

      Reply
  6. Jahar

    Assalamualaikum, setahu saya, Curcuma Caesia dan Kaempferia Parviflora adalah merupakan dua tumbuhan yg berlainan. Curcuma Caesia adalah kunyit hitam manakala Kaempferia Parviflora adalah halia hitam. Ulas ubinya pun berbeza warna. Cuma khasiatnya saya kurang pasti. Kedua2 pokok tu saya ada tanam kat rumah ni.

    Reply
    • Mardi Black G

      Terima kasih atas info tuan, saya sudah betulkan

      Reply
  7. Amirul

    Saya masih lagi keliru. Jadi produk Black G ini adakah dari pokok Kaempreferia Parviflora atau dari pokok Curcuma Caesia?

    Reply
    • Mardi Black G

      Black G ini dari pokok Kaempreferia Parviflora

      Reply
  8. Mohamed

    Black G ni sesuai ke untuk sakit pinggang atau lutut ? Akibat osteoarthritis atau rheumatic arthritis?

    Reply
    • Mardi Black G

      sesuai

      Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0
Produk Anda
× Hubungi Kami Disini